CERN'de yeni bir keşif

Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi'nin (CERN) ilk kez ışığın ışıkla saçılması olan yüksek enerjili iki foton etkileşiminin kanıtını gözlemlediği bildirildi. - Anadolu Ajansı

CERN'de yeni bir keşif
15 Ağustos 2017 Salı 16:52

ANKARA

CERN'de ATLAS deneyini yürüten ekipte yer alan fizikçiler, ışığın temel birimi olan foton parçacıklarından ikisinin birbirlerine çarpıp yön değiştirdiğinin ilk dolaysız kanıtını keşfetti.

Keşfin ayrıntıları "Nature Physics" dergisinde yayımlandı.

Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'nda 2015 yılından bu yana kayıt altına alınan 4 milyardan fazla veriyi inceleyen bilim adamlarının, foton çarpışmasına aday 13 durum tespitinde bulunduğu belirtildi.

Bilim adamları, keşifle, kuantum elektrodinamiğinde daha önce bu konuda yapılan tahminlerin doğrulandığını kaydetti.

ATLAS Fizik Koordinatörü Dan Tovey, "Bu dönüm noktası niteliğinde bir sonuç, ışığın yüksek enerjide kendisiyle etkileşime girdiğinin ilk doğrudan kanıtı." ifadesini kullandı.

Muhabir: Gamze Türkoğlu Oğuz

Kaynak: AA

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
ehyani sosyal paylaşım platformu